
Testimonials

Een review, maar dan met 100x zoveel waarde
Testimonial video
Jij kan het je salesafdeling een stuk makkelijker maken, want vertrouwen verkoopt het best.
Eén van de krachtigste manieren om dat vertrouwen op te bouwen is door middel van testimonials: eerlijke, authentieke verhalen van mensen die al ervaring hebben met jouw product of dienst.
En wat is er krachtiger dan een video? Video’s geven je klanten niet alleen woorden, maar ook een gezicht. Daarnaast geeft het jou professionaliteit en betrouwbaarheid. Testimonial video's zijn daarom van grote toegevoegde waarde in het aankoopproces.
De meerwaarde van een testimonial
Vertrouwen en geloofwaardigheid
Echte klanten delen hun ervaringen, waardoor potentiële klanten zich kunnen identificeren en vertrouwen krijgen in jouw diensten.Versterking van je merk
Een goed gemaakte testimonial weerspiegelt jouw waarden en versterkt de identiteit van je merk.Verhoogde conversie
Video's met tevreden klanten spreken aan en zetten sneller aan tot actie dan tekst.Social proof
Testimonials tonen de kracht van sociale bewijskracht en maken jouw diensten extra overtuigend.
Heffiq - Van Duuren
In samenwerking met marketeer Elmer en accountmanager Ard gingen we langs bij Van Duuren. Van Duuren is een internationaal transportbedrijf dat gespecialiseerd is in fijnmazige distributie en logistieke oplossingen binnen Europa. De combinatie van het interview, de presentatie van Ard en aanvullende sfeerbeelden brengt een krachtige testimonial tot stand.
Cleanlight - Bejo
Bejo Zaden B.V., een van de grootste klanten van Cleanlight, is een wereldwijd opererend bedrijf, gespecialiseerd in de veredeling, productie, verwerking en verkoop van hoogwaardige groentezaden. Door een sterk interview op locatie te combineren met pakkende aanvullende sfeerbeelden wisten we een video te creëren die op een professionele wijze de ervaring van Bejo vastlegd.
Theo Pouw - NetStream
NetStream zorgt voor een veilige IT-omgeving bij uiteenlopende bedrijven. Een van hun trotse klanten is Theo Pouw, een toonaangevende speler in producten en diensten voor de bouwsector. Samen met accountmanagers Joost en Johan hebben we een mooi klantverhaal vastgelegd. Deze testimonial biedt hen nu een waardevol hulpmiddel in het verkoopproces en benadrukt de kracht van de samenwerking met Theo Pouw.

Van te voren
-
Voordat we testimonial verder gaan voorbereiden plannen we een videocall in om elkaar even voor te stellen. Vervolgens bespreken we belangrijke onderwerpen als kernwaarden, probleemstellingen, budget en verdere uitdagingen.
-
Aan de hand van het eerste gesprek stellen we gepaste interviewvragen op, mijn template helpt je hierbij op weg. Het interview is leidend voor welke content we op locatie gaan schieten. De shotlist is dus grotendeels afhankelijk van de antwoorden die we verwachten te krijgen.
Wanneer de interviewvragen en shotlist klaar zijn ga ik aan de slag met een draaiboek, zodat we effectief gebruik kunnen maken van de tijd dat we bij jou klant aanwezig zijn.
-
Nadat alle plannen zijn gemaakt, kijken we nog 1 keer of alles haalbaar is en spreken we voor een laatste keer de planning door, zodat jij een duidelijk verhaal naar je klant kan communiceren. Je krijgt van mij de shotlist, interviewvragen en het draaiboek toegestuurd, zodat je deze kan delen met je klant.
Op de dag zelf
-
Een goede testimonial video valt of staat met een sterk interview. We zoeken een goede ruimte uit, installeren het licht, audio en mijn A & B camera. Jij legt het interview af met de klant terwijl ik mij focus op het technische deel. Ik luister mee en stuur het interview bij als ik onderdelen in de beantwoording mis.
-
Het interview doen we eerst, omdat we dan precies weten welke beelden we nodig hebben voor een kloppend verhaal in de edit. We proberen zoveel mogelijk bijpassende shots te maken en leggen zoveel mogelijk relevante bedrijfsactiviteiten en sfeerbeelden vast.
-
Indien het mogelijk is en van toepassing is op de video leggen we aanvullend op onze camera footage nog wat beelden uit de lucht. Wat bijdraagt aan een professionele uitstraling van de video.
Na de shoot
-
Nu is het aan mij om een kloppend verhaal te maken van alle audio en videobeelden. Ik wissel het interview af met sfeerbeelden om de aandacht van de kijker te behouden gedurende de gehele video.
Het editen van een testimonial duurt gewoonlijk zo’n 2 weken.
-
Na de edit kijken we of het in lijn is met hetgeen jij voor ogen had. Natuurlijk heb je zelf de mogelijkheid om op- en aanmerkingen aan mij door te geven. Vervolgens krijg je de video in 4k opgeleverd.

Een waardevolle toevoeging
Extra snippets voor o.a. LinkedIn
Naast de volledige testimonial video bied ik ook korte snippets aan van 30-50 seconden. Deze krachtige fragmenten zorgen ervoor dat jouw boodschap opvalt en breed inzetbaar is. Met snippets profiteer je van:
Extra zichtbaarheid voor jouw klantverhaal
Door korte video's te delen, bereik je een groter publiek op platforms zoals social media en je website.Belangrijke interviewvragen uitlichten
Focus op de meest impactvolle antwoorden en laat de kern van het verhaal spreken.Extra gebruiksmogelijkheden
Snippets zijn perfect voor advertenties, e-mails of als teaser voor de volledige video.
Met snippets benut je elk waardevol moment uit het interview optimaal en maak je jouw boodschap nóg krachtiger!

Laten we samen waarde creëren!
Een enkele testimonial is al zeker van toegevoegde waarde, maar met een serie testimonials kan een potentiele klant echt niet meer om je heen. Wil je de mogelijkheden eens bespreken? Laat hier dan je gegevens achter, dan neem ik contact met je op!